söndag 15 januari 2012

Sjukhustolk på Grancan! ;)


Oj oj oj sikken vecka vi hade på Gran Canaria.
Både bra och dåligt, en stor mix av knas kan man säga blandat med helt underbara stunder då jag njöt av stillheten. Sol & palmer & lugn & ro. Men emellan magiiiiken så var det kaosartat!!
  1. Mor och syster var förkylda då jag kom och hostade och snörvlade och var trötta. Jag bodde med monsterhostande mamsen så fick inte sova så vidare bra! ;) Men jag tyckte mest synd om mamsen, hosta är fruktansvärt att försöka sova med! :(
  2. Burr burr. Kalla vindar som fick oss att skaka då inte solen var framme! Stormbyarna gjorde det omöjligt att vara på stranden då sanden yrde runt! OBS, läkarna varnade oss för det, då sanden kan ge lunginflammation då man andas in den!!! Svinkalla nätter på hotellrummet. Inte konstigt folk blev sjuka!! Hmm..
  3. Mor blev inlagd på sjukhus för nästintill lunginflammation och jag for med som tolk så vi fick tillbringa 3 omgångar hos läkare.. stackars lilla mor som var helt knäckt och stackars mig!
  4. For på en båttur med vår lilla mor som sjukling och fick inte alls det vi betalat för och blivit lovade hahahhaha sikken humor.. kan inte annat än garva åt allt nu i efterhand!! Men visst, sol fick vi på båten och gött var det! ;)
  5. Syrran blev bestulen på sin IPhone4 också en kväll, så blev polisanmälan på den och besök till polisstationen! Hej å hå.. nåt var det heeeela tin! Så kan det va, det blir inte alltid som man tänkt sig!!! ;) ;)

Hmmmm en tanke som slagit mig är att "alla som umgås med mig verkar hamna på sjukhus"! ;) Hehe.. Xet Mattias med sin tarmsjukdom, mamma flera gånger (även i Swe) och min nuvarande kille Tobbe för utbrändhet! Vadan detta?? ..med humorinslag! Haha... ;)

Så kontentan måste ju bli att jag utfärdar en varning:
-Akta er! Sluta genast att umgås med mig! ;)


Där satt vi och tyckte synd om oss själva jag o mor på sjuhuset på bilden och garvade åt det galna i situatonen! På semester ska man la inte hamna där!! ;) Mor har reseförsäkring allafall så jag hoppas att hon får ersättning eller en ny resa för hon var dålig nästa hela sina 2 veckor! Men jag kan nog knappast kräva ersättning som tolk!! ;)

Hostande mor på språng mellan olika apotek för att hämta ut mediciner. 
Sjukvården var ett skämt! De ville bara tjäna pengar på henne. Fy fan! Örkänt berätta allt men sjukt var det! Gjorde inget med henne knappt då hon var inlagd och kollade inte upp om hon blivit bättre innan de skrev ut henne.. men multum tjänar de ju på att lägga in turiststackrarna! Om de inte gick med på att bli inlagd så tvingades man skriva på ett pappar på att man tar på sig alla eventuella komplikationer, dvs man fick bekosta vidare sjukvård själv! MOrr morr! Puckon!


Nu är man tebaks till verkligheten allafall och nytt jobb!
Det känns såååå bra! :D Lyckliga jag som har jobb..
-jihoooooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!
6 dygn i månaden fast, på schema!
Helt fantastiskt! :D

Ps, lägger upp bilder en annan dag! Goooonatt!


Inga kommentarer: